Du behöver kontrollera ifall ditt serienr berörs på HP Battery Recall website.
Har ni många datorer som berörs, samla ihop alla serienummer och skicka till oss på mailadressen EMEABulkBatteryRecall@hp.com
Ifall du berörs så ska man uppdatera BIOS så att datorn sätts i ”Battery Safety Mode” och kan då använda sin dator med en strömsladd utan att batteriet laddas.När det nya batteriet installeras så känner BIOS av detta och aktiverar laddningen.
Följande tabell innehåller en lista över potentiellt berörda HP-produkter. HP rekommenderar att du kontrollerar alla batterier som levererats med notebook-datorn, som köpts som tillbehör eller reservdelar, eller har erbjudits som ersättningsalternativ av kundsupport.
Här hittar du åtgärder som du måste utföra för att få upplåst FMI.
Från och med 30 november 2016 upphörde supportering av upplåsning av Find My iPhone (FMiP). Enheter med funktionen Find my iPhone aktiverad ska alltid avaktiveras innan dem lämnas in på service.
Har man ingen möjlighet att avaktivera FMiP, kan man försöka återställa sitt Apple-ID via https://iforgot.apple.com.
I annat fall, kontaktar man Apple supporten (Sverige) via telefonnummer, se länk ovan.
Vad behöver jag tänka på innan jag felanmäler min produkt?
Inför en felanälan behöver du ta reda på produktens serienummer, ev. produktnummer samt säkerhetskopiera personliga filer såsom foton, dokument, musik etc.Hur vet jag om en produkt omfattas av garanti?
När du gör en felanmälan kontrollerar vi garantin. Om garanti saknas kan du få ett kostnadsförslag.
Hur ser jag status på mitt garantiärende?
Du kan följa ditt ärende i vår ärendeportal på case.atea.se Om du inte har åtkomst begär du detta via eskalering.garantiservice@atea.se
Nu kan du även registrera och följa dina ärenden i kundportalen My Atea. Du ansöker om behörighet till My Atea här.
Hur lång tid tar garantiservicen?
Servicetidens längd avgörs av det aktuella problemet, typ av produkt samt om det finns reservdelar tillgängliga hos tillverkaren eller leverantören.
Är det någon kostnad för garantiservice?
Bedöms ärendet att vara ett garantiärende så tillkommer inga kostnader förutom fraktkostnaden.
Vad gör jag med en trasig produkt vars garanti gått ut?
Vi kan utföra service på din produkt, kontakta oss för ett kostnadsförslag.
Vad omfattas av garantin?
Det är tillverkaren som ansvarar för att produkten uppfyller sin produktspecifikation. Garantin omfattar fel som är ursprungliga dvs kan härledas till fabriken och tillverkningen av produkten.